Inspirerende presentaties

Zoek je een ervaren spreker voor jouw evenement? Iemand die inhoudelijke kennis en praktische ervaring op een leuke manier weet over te brengen? Iemand die jouw publiek kan inspireren?

Neem dan contact op om af te stemmen of ik iets voor je kan betekenen.

300+

Inspirerende presentaties

4

Thema's

1

Spreker

"Ik had nog wel een uur langer naar hem willen luisteren"

Zoek je een spreker over een van deze thema's?

Van klantgericht denken naar klantgericht doen

Hoe word je klantgerichter? En waarom is dat belangrijk? Wat zijn de de 6 sleutelelementen van klantgericht werken? Wat moet je doen om klantgerichter te worden en hoe realiseer je dat in de praktijk?


Succesvol klantrelatie-management

Waarom zijn klantrelaties de motor van je groei? Wat zijn de sleutelfactoren voor succesvolle klantrelaties? Wat zijn de bouwstenen voor effectief klantrelatie-management? Hoe realiseer je in de praktijk betere klantrelaties?


Realiseren van een optimale klantervaring

Hoe zitten klanten in elkaar? Wat willen ze (en wat niet). Waarom moet  je niet doen wat je klanten zeggen? Wat moet je wel doen (en waarom). Wat is de rol van medewerkers hierbij? En welke technologie moet je inzetten? 


Succesvol inzetten van crm & marketing software

Hoe kun je crm technologie succesvol inzetten voor sales en marketing? Wat zijn de succesfactoren? En welke valkuilen moet je vermijden? Hoe zorg je voor betrokkenheid van iedereen, van directie tot de werkvloer?


Mijn ervaring als spreker

Ik heb veel ervaring als spreker op zakelijke congressen, conferenties, masterclasses, klantendagen relatiedagen en interne bedrijfsevenementen. Ook heb ik ruime ervaring met het inspireren van kleinere groepen zoals afdelingsteams of directieteams. Is jouw evenement hybride of volledig online? Natuurlijk kan dan ook!

Voor events die gaan over een van mijn favoriete thema's (zie elders op deze pagina) kun je mij ook inschakelen als dagvoorzitter. Zo was ik 4 jaar achtereen dagvoorzitter van het Nationaal CRM Congres. 

Ben je op zoek naar extra veel interactie? Denk dan eens aan een workshop of business games. Met beide heb ik veel affiniteit (ik was oprichter van een bedrijf dat internationale business games ontwikkelde). Workshops kunnen flexibel worden afgestemd op het doel, het aantal deelnemers en de beschikbare tijd. Echt maatwerk dus.

Klink dit goed? Neem dan vrijblijvend contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.

Je bent in goed gezelschap

Hieronder een selectie uit publieke evenementen waarop ik als spreker of dagvoorzitter een bijdrage heb geleverd. Presentaties en workshops voor bedrijven, zoals klantendagen en interne bedrijfsbijeenkomsten staan uit oogpunt van vertrouwelijkheid niet in dit overzicht.
  • Commercieel Management Forum (Academie voor Ondernemerschap)
  • Database Marketing (Institute for International Research)
  • Understanding Customer Lifetime Value (Henry Steward Conference Series)
  • CRM mini-seminar (CMG)
  • Customer Relationship Management (Maastricht Marketing Association)
  • Marketing- & Sales Software (Euroforum)
  • Database Marketing (Intermediair Seminars)
  • Meer Rendement uit Loyaliteitsprogramma's (Institute for International Research)
  • Meer Rendement uit Relatiebeheer (Campus Informatica)



  • Customer Relationship Management Academy
  • Loyalty Management (Institute for International Research)
  • Sales- & Marketing Software (Euroforum)
  • Strategisch Marketing Forum (Academie voor Ondernemerschap)
  • (Data Intelligence)
  • Customer Relationship Management (IIR)
  • Customer Relationship Management (Active Exhibitions Europe)
  • Customer Relationship Management (Management Studiecentrum)
  • Marketing & ICT Congres (Euroforum)
  • Nationaal CRM Congres (Euroforum)
  • Customer Intelligence & Marketing Automation (Focus Conferences)
  • Customer Based Business Development (Focus Conferences)
  • Marketing Jaarcongres (Management Studiecentrum)
  • Call Center Management (Management Studiecentrum)
  • Permission Marketing (Focus Conferences)
  • Strategische Marketing van Diensten (Academie voor Management
  • Smart Business Event (Media Development Europe)
  • Customer Relationship Management Solutions (Advanstar Communications UK)
  • Zeeuws Innovatie Event (HZ University)
  • Multichannel Conference (PVKO)
  • Customer Engagement en Klantloyaliteit (SMEI)
  • Customer Insights (Platform Klantgericht Ondernemen)

Wat zeggen anderen?

Hoe Ruud het onderwerp Customer Engagement overbrengt is beyond! Ik ben geïntrigeerd door zijn manier van vertellen en aan de hand van voorbeelden, leuke anekdotes komt het verhaal echt binnen.

Lilian van Schaik - Opleidingsadviseur bij EduHint 
Ruud gaf een presentatie over Customer Experience Management met zeer veel interactie. Hij bracht het met zoveel energie, humor en kennis dat het gewoonweg inspireerde. Ruud is op mij overgekomen als een zeer bevlogen persoonlijkheid met enorm veel kennis.
Sander Dijkstra - Sales Manager 
Met zijn visie en passie kenmerkt Ruud zich als een goeroe op het gebied van CRM en klantgerichtheid. Met zijn duidelijke en goed onderbouwde lezingen weet hij hele zalen elke keer weer te boeien. Een aanrader voor elke organisatie waar het klantbelang voorop staat.
Jan van der Kleij - CEO Kubox Selfstorage
Dank je wel voor je inspirerende Sales 3.0 presentatie. Het is volledig helder geworden dat klantgerichtheid de sleutel tot succes is. Great job-done.
portret voor review presentatie
Sjoerd Kaiser - Manager Sales Enablement bij Getronics
spreker geeft presentatie op event

Mijn 7 klantbeloftes

Dit zijn mijn beloftes over hoe ik als spreker bijdraag aan een geslaagd evenement:

  • Ik doe maximaal 1 evenement per dag, zodat ik jullie en jullie gasten alle aandacht kan geven
  • We stemmen vooraf af wat jullie willen bereiken, zodat helder is welke bijdrage ik daaraan lever 
  • Ik bereid een presentatie voor die is afgestemd op het doel van het evenement
  • Ik zorg dat ik op tijd aanwezig ben zodat we rustig de techniek kunnen testen
  • Op mijn slides staat weinig tekst want beeld is veel inspirerender
  • Na  mijn presentatie blijf ik tot en met de volgende pauze beschikbaar om vragen van deelnemers te beantwoorden
  • Binnen 24 uur na het evenement ontvang je een handout van mijn presentatie zodat je die kunt delen met de aanwezigen

Wat kost een presentatie?

Altijd een precair onderwerp, maar ik snap dat je graag wilt weten wat een presentatie kost. Mijn honorarium is afhankelijk van een aantal factoren: de duur van mijn bijdrage, de locatie, het aantal aanwezigen en de taal (Nederlands of Engels). In de meeste gevallen ligt het tarief tussen de € 1250 en € 2500.

Ik werk met een all-in tarief, dus je weet vooraf precies wat je betaalt. Geen verrassingen achteraf. Het tarief is inclusief voorbespreking, maken van een presentatie die is afgestemd op jouw doel en doelgroep, reistijd, reiskosten, voorbereidingstijd, geven van de presentatie,  mijn aanwezigheid tot en met de eerstvolgende pauze om vragen van aanwezigen te beantwoorden en een handout na afloop.

Voor workshops, dagvoorzitterschappen, masterclasses, deelname aan panels en dergelijke gelden tarieven op maat. Ben je een goed doel of een instelling tot maatschappelijk nut? Voor bepaalde non-profitorganisaties hanteer ik een speciale ‘goede doelen korting’. Vraag ernaar bij het boeken.

Spreekt een van deze presentaties jou aan?

De 5 sleutels tot succesvol klantrelatiemanagement

  Hoe realiseer je waardevolle klantrelaties? Hoe vind je uit wat klanten werkelijk willen? Vijf waardevolle inzichten om direct toe te passen.


Workshop Klanten Blij Maken

Het belang van blije klanten. Wat vinden klanten belangrijk en hoe maak je ze blij? En hoe kun je opvallen tussen alle andere aanbieders in de markt?


De toekomst van klantrelaties

Klanten blijven belangrijk, maar de wereld verandert snel. Wat gaat er veranderen? Wat betekent dat voor je klantrelaties? En hoe kun je daar het beste op inspelen?


Meer Succes met CRM

Wat zijn de sleutelfactoren tot succes? Waar gaat het in de praktijk vaak fout? En hoe kun je - ook als MKB of klein bedrijf - direct aan de slag om van CRM een succes te maken?


Van Klantgericht Denken naar Klantgericht Doen

Hoe zorg je dat medewerkers de klant echt centraal gaan stellen? Wat zijn de sleutelfactoren, wat zijn de best practices en welke stappen kun je direct zetten?


Van Productverliefd naar Klantverliefd

Over hoe klanten in elkaar zitten, het belang van loyaliteit en de waarde van klantrelaties. Een inkijkje in het hoofd - en hart - van je klant. Met praktische tips om weer verliefd te worden op je klanten.


Data-driven Marketing & Sales in B2B

Hoe word je data-driven, ook als je niet zoveel data hebt. Waar liggen de kansen en de mogelijkheden? Waar moet je voor oppassen? En hoe breng je data-driven marketing en sales in de praktijk?


Succes met Marketing Automation in B2B

Wat zijn de kansen en de mogelijkheden, de risico's en de valkuilen? Welke software is er allemaal verkrijgbaar? Waar begin je en waar moet je op letten.


Workshop Succesvol Selecteren van CRM Software

Hoe selecteer je de beste software voor jouw organisatie? Waar moet je op letten en waar begin je? Een stappenplan van strategie tot het sluiten van het contract, met veel praktische tips.


Maak van je CRM Project een Succes

Wat is er nodig om je CRM-project te laten slagen? Wat kun je doen en wat moet je zeker laten? Praktische tips, trucs en praktijkervaringen om van je CRM-project een succes te maken.


Meer Verkopen met CRM Workshop

Wat heb je aan CRM-software? Hoe word je een betere verkoper? Hoe gebruiken vooruitstrevende organisaties CRM-software om nog succesvoller te worden? Wat zijn de praktische tips & trucs?


Effectively Managing Customer Relationships

What makes customers tick? What are the secrets to creating valuable long-term relationships? How can we align people, processes and technology to create compelling customer experiences?


De 5 Geheimen van Succesvol CRM

Hoe zorg je voor een waardevolle inzet van CRM? Vijf praktische geheimen om er een succes van te maken.

Van Klantervaring naar Maximale Klantwaarde

Dat de customer experience belangrijk is, dat weet iedereen. Maar hoe realiseer je maximale klantwaarde? Next level inzichten, tips en trucs.

The 5 Principles of Customer Loyalty

What makes customers tick? How can we create long-term value by enhancing customer loyalty? Important insights and practical tips.


The 7 Habits of Customer-Centric Organizations

Why is customer-centricity important? What are the 7 habits of customer-centric organizations? What can you to tomorrow to be more successful?

Masterclass Customer Engagement

Wat zorgt voor klantenbinding? Hoe kun je de klantervaring verbeteren zodat klanten voor jou kiezen? En hoe zorg je dat ze heel lang klant blijven?


Op zoek naar iets anders?

Zoek je een presentatie of workshop over een ander onderwerp of met een specifieke titel? Neem dan contact op. Dan stemmen we af of ik iets voor je kan betekenen.


Neem contact op

Denk je dat ik zou kunnen passen bij jouw evenement?
Neem dan vrijblijvend contact op, dan bespreken we of ik iets voor je kan betekenen en of ik beschikbaar ben op de door jou gewenste datum.