Ik heb jarenlange ervaring met alle facetten van klantgericht ondernemen, van klantstrategie en customer experience design tot implementatie van organisatorische veranderingen. Als adviseur, manager, directeur en ondernemer heb ik in de praktijk ervaren hoe belangrijk het is om mensen, organisatie, strategie en technologie te verbinden tot een succesvol samenwerkend geheel. Met mijn kennis en ervaring help ik nu organisaties naar een volgend niveau van klantgerichtheid.
Ik ben opgeleid tot informaticus en daarna al snel terechtgekomen in projecten op het raakvlak van marketing, sales en informatietechnologie. Dat domein trok me zeer aan en dat doet het nog steeds.
Na een aantal jaren bij IT-bedrijven gewerkt te hebben werd ik adviseur op het gebied van data-driven marketing. Eerst bij een middelgroot bureau en vervolgens heb ik 5 jaar als managing consultant gewerkt bij Ernst & Young Management Consultants.
Daarna startte ik in 1998 mijn eigen adviespraktijk, Verduin CRM Consultants. Het aantal opdrachtgevers groeide snel en ons team ook. Ik schreef mijn eerste boek - CRM een inleiding - en werd veelgevraagd spreker op congressen en evenementen over klantgericht ondernemen.
Enkele jaren later begon ik naast het adviesbureau ook recruitmentbureau CRM People en marketing services agency CRM Factory. In 2017 voegden we al deze activiteiten samen tot customer engagement agency Smart Connections. Smart Connections groeide snel door naar zo'n 25 medewerkers en meer dan honderd klanten.
In 2022 besloot ik mijn hart te volgen en terug te gaan naar waar het ooit begon. Ik heb mijn aandelen in Smart Connections verkocht en richt mij sindsdien weer op kleinschalig advieswerk, coaching en het geven van inspirerende presentaties en workshops. Met mijn ervaring help ik nu organisaties naar een volgend niveau van klantgerichtheid, door mensen, organisatie en technologie te verbinden tot een succesvol samenwerkend geheel.